Vårt kontrakt

Vi vill ta tillfället i akt, nu i utvecklingssamtalstider, att påminna om det klasskontrakt som vi faktiskt - elever, föräldrar och lärare - har kommit överrens om att följa! Åtföljs verkligen alla punkter...?


* Inga SMS/telefonsamtal under lektionstid - här finns fortfarande massor att förbättra! Mobilerna lämnas förslagsvis i skåpen så lockelsen inte blir för stor. Det är väl inte så svårt?

* Alltid ta med material till lektionerna - hur ser det ut på den här punkten egentligen...?

* Fortsätta vara trevliga för fortsatt god sammanhållning - god samanhållning har ni absolut - hejja!

* Visa respekt genom att vara tysta när någon pratar samt räcka upp handen
- hmm....?

* Fortsätta att peppa och stötta varandra
- det är synd om den här punkten svalnar ut.... Kom igen och peppa varandra nu!


Kajsa och Göte

Skolfront

Programmet Skolfront som går på SVT kan jag verkligen rekommendera! De har ofta väldigt intressanta reportage och intervjuer, med koppling till skolans värld, och ofta kan man - som lärare - få nya idéer och input. Jag tror även att det är ett bra program för den intresserade föräldern/eleven, för att få ytterligare inblick i hur skolans värld fungerar så väl som aktuella ämnen som rör oss som huserar i bygget.

I dag handlade det bland annat om en pedagogisk idé om att introducera eleverna i årskurs ett för datorn istället för pennan! Reportaget kan ni se och läsa om här ("Ut med pennan" är det aktuella reportaget).

Nu är de flesta utvecklingssamtal avklarade och ett lov närmar sig. Vi är många i personalen som kommer att jobba hela v 44, men eleverna får förhoppningsvis vila ut sig ordentligt så att de kommer igen med nya friska tag v 45.

Ha en bra kväll!

Kajsa

Test!

Hur mycket kan du?

Lycka till, Maryam!

Då Maryam har valt att byta skola, och istället plugga inne i Stockholm på IB, vill vi ta tillfället i akt och önska henne ett varmt lycka till! Det kommer att bli tomt i klassen, utan dig!

Glöm inte bort att hälsa på oss någon gång! :)

Hälsningar
Kajsa och Göte

RSS 2.0